Sunday, May 30, 2010

kek kawin azuan n linda from pauline...

uiihh..merah nyer mak ngah...hihi..inilar kek pauline tempah untuk azuan n linda kt sunway...yang tingkat bawah beliau nk 2kg...tapi yg atas tu cupcake tertera nama pasangan pengantin tu...hehe..ok gak kan...skarang ramai jugak yang buat macam tu..dalam kek tu choc moist ngan butter cream...mulanyer sy suggest kek fondant sbb biasenyer kek kawin ni fondant shj...sonang nk jaga n tak perlu simpan petiais..tapi memandangkan diorg pun duk kt sunway okay lar tu...lagipun butter cream senang nk potong n makan...tapi yang sebelah atas cupcake tu sy guna fondant...sonang nk jaga...lagipun dlm 12bj jer...kalo guna krim nnt mesti ade yg ambik makan...majlis nyer belum mula lagi..hehe..biaselar kalo dh namenyer kenduri..ramai org...
sebut pasal kenduri kawin ni sy ingat lagi...kisah kawin adik sy si zurina tu...lebih kurang 2thn lepas...hehe...masa dia nk kawin tu sy dh kecut perut..yolah...ingat org yg kawin jer kecut perut..org yg menguruskan kenduri tu pun kecut perut gak...dibuat nyer pulak mase tu ank sy baru 5bulan....uiihh mmg ler risau... masa tu a.azmuli pun ank 5bulan....kira2 nyer org kuat kenduri a.azmuli..kami berbahagi tugas...makanan mmg order katering tapi nk tau ape yg pening...haa...3 hari sblm kenduri sedara mare dh mula menziarah...jadi selama 3hari tu sy lar kena masak...mujur mase tu ade team...a.azmuli n adik2 packing 'gift pack untuk tetamu...sedara mara n ina siapkan brg hantaran ngan bilik pengantin...mlm kenduri ade majlis bacaan yaasin lagi...mlm tu dalam letih2 tu sempat lar bergurau senda ngan opah, andak kiah, alang mah n kak yong...tu org2 veteran tu mmg semulajadi kelakar...yolar paling kelakar masing2 nk pegi majlis akad nikah tapi...hehe rahsia...
Apabila tiba hari kenduri... Pagi tu ada majlis khatam Quran dulu oleh ust.Khairi...selesai jer majlis khatam zurina ke masjid bandar bukit puchong utk majlis pernikahan plak...alhamdulillah jam 11-11.30 settle...pastu sy, suami, a.azmuli n adik2 semua nyer menyambut tetamu yg dtg kat depan umah dari jam 12tgh hingga 5 ptg..bayangkan kaki mase tu....ish ish dpt rehat time solat zohor jer ...tupun gilir2..tak terbayang letihnyer...hanya yg pernah buat kenduri shj tau akan keletihan itu...esoknyer mmg demam lar badanku...hehe biaselar tapi gembira...kerana majlis tu berjalan dgn lancar berkat sokongan keluarga n sedara mare...
moralnyer...teman2 sekalian hargai keluarga n sedara mare yer...


opps..terbyk lak citer pasal kenduri kawin nih...hari ni sesi antar menhantar kek..ke sunway...pastu pusing ke kg tgh..pastu pusing kebanting...umah mak long si duta tu...kan aper ank nyer si hafiz ari khamis lepas nk tinggal kt umah sy..esok ade exam so kenalar antar ari ni..nk tgk umah along dapurnyer dh besor..jd nk gi tgk skali..kiranya sambil menyelam minum air lar ni..huhu...suami ku tu kalo boleh semua nk jalan skali...bukan nk nyer antar kek dulu baru pusing ambik kitorg..kan ape siduta tu mmg lar leceh...
ok wasalam..



No comments:

Post a Comment