Saturday, May 29, 2010

kek kawin Ain Nurlee...

Okay...ptg ni sy ada misi baru iaitu membuat kek kawin untuk Ain Nurlee dari kg.tengah...mmm... cik Ain ni mula2 nk kek kt blog sy..pastu tukar kepada kek pilihan gambar sendiri iaitu warna merah darah...haha..masa tu sy ketawa..yolah merah hati adalar tapi kalo merah darah..ish ish abislar darah sy nnt nk buat kek dia..hehe gurau jer...pastu smlm tukar lar warna pink...ush ush...dh hari ni xleh tukar dh...hehe..
kek kt atas tu adalah butter cake...sy sapu aprikot supaya fondant melekat...lagipun rase aprikot tidak terlalu manis....
Ha yang ni sy buat fondant untuk membalut kek butter itu tadi...gelek kena nipis sikit jer..tapi xleh terlalu nipis nnt mudah merekah n kena buat ngan cepat tu...kalo tidak byk lar kecacatan yg akan kelihatan...yg kelakarnye..pekerja sy ada hal kecemasan..so, suami sy lar yg tolong...tapi ish ish..dia bkn tau nk tolong ape...bila nk letak fondant atas kek tu sy cakap cepat2...tapi dia leh tanya balik cepat camna?...uish...tapi ok lar dari takde geng..huhu...
yang ni dh siap balut ngan fondant tu untuk kek 2kg....dulu mase chef ajar sy...mase nk letak fondant tu mesti cepat n pantas...pastu kena gosok ngan gula icing...ha barular kek tu nampak licin n cantik...berseri2...
yang ni plak fondant siap balut untuk kek 1kg...beres yang ni tinggal nk buat kain nye n decorate bunga lak...actually...kain yg setengah tu nampak jer sonang tapi..leceh gak..patutlar harganyer macam tu...dgn gula icing berterbangan macam tepung..mmg remeh temeh...kalo tak dek kerana minat mmg ler maleh..macam masak rendang hari raya lak...byk bahan tapi best bila dh siap masak...
waah...yg ni kek yg dh siap sy decorate...kain nyer n bunga bungaan..sy harap Ain Nurlee akan hepi ngan hasil keje tangan sy yg tak seberapa tu...insyallah...yang ni sy tangkap gambar dari sebelah sisi...
yang ni plak sy tangkap gambar dari side bunga bungaan yg byk tu..amacam nampak menarik tak?..boleh lar tahan kan kan...hehe perasan lak...
bila dh siap jer kek kawin ni kaki sy pula terasa berdenyut2...siang tadi bengkak jugak lar...kemudian bila dh urut...bengkak pun surut sikit...mmg mujarab ubat bibik tu..halia ngan minyak...tapi mase kena urut macam kena kejutan letrik...mmg sakit gila...kalo tak tghari tadi tahap kena jalan pakai tongkat gak..aduihai..sakit btul...alhamdulillah leegaa rasenyer...kalo tak urut mesti 3-4 hari xleh jalan lagi...
moral hari ni...kalo jalan dalam gelap tu perlahan-lahan yer...nnt terseliuh cam sy..sape yg susah...hehe..

No comments:

Post a Comment