Thursday, July 1, 2010

cupcakes hantaran n kek coklat..

salam kek dari sy...hmm..memandangkan minggu ni pakcu sy akan berkahwin sebelah perempuan di pahang..maka sy pun buatkan cupcake hantaran yg bertemakan biru..hehe..sy suka color tu..biru kan romantik..penyanyang..moga2 diorg pun akan begitu jualar lepas kawin nnt hendak nya...dlm kek tu chocolate moist...kek ni simple jer so, buat pun kejap jer..
esok pg2 sy dh kena ke s.alam utk antar kek ni kt umah mak tam...hehe..dpt lar menyibuk kejap kt sane...nk tgk ape lagi hantaran diorg tu selain dr kek ni...kawan2 smua nk tgk ke...jgn risau esok sy ambik gambor nye ek...mungkin ada kengkawan masih ingat ngan opah sy yg riuh rendah tu...hehe..esok nk jumpa opah yeye(versi si duta)..

hemm..yg sodih nya..sy tak dpt nk join diorg sbb esok ada beli brg lagi...uwaa...tringin gak nk gi pahang..tapi takpe yg penting minggu depan dpt balik kenduri...dh minta cuti ngan boss dh...boss pun dh sain surat cuti..yeaa green lite...kalo ada yg kenal opah sy tu dgn ini...jemputlah dtg sama ke kenduri opah sy tu di simpang 4 rungkup, bagan datoh yer..dtg jangan tak dtg...sesape yg dh lame tak jumpa sy meh dtg kt umah opah sy tu sambil makan nasi minyak gotong royong tu...haa zaman laa ni susah nk cari gotong royong...ambo pun dh lame tak tgk kenduri gotong royong...takpe minggu depan irabakeri gi terjah bgn datoh...hehe...
opss..ni kek apa plak ni...hehe...kek ni utk makan2 utk umah mak tam tu esok pagi...bangun tak mandi makan kek sy tu dulu..hehe...kebetulan ada kek lebih...bak kate org tua2 sedekah jariah..eh klasik perkataan tu..last sy dgr mase sek rendah dulu...
okaylar..setakat tu lar citer tentang cupcake hantaran biru yg romantik tu yer..nxt time sy buat tema lain plak...sblm tu sy nk tanya sape antara kengkawan yg tak suka kereta..langsung takde impian nk ada kereta idaman..kalo ada tu..hemm sy bukan tak percaya..tapi kureeeng percaya...kalo ada pun mesti tipu aar..paling2 tak pun sbb takde duit..wahaha..
hehe..jgn lar marah..sebenornya teman cuma nk kongsi citer tentang membeli kereta..lagipun zaman lar ni tentu ramai antara teman2 yg suka giler ngan kereta eg, kereta sport...kereta mpv..atau kereta nasional...mmm..tetapi berapa ramai dari kita yg tahu memilih kereta...antara kereta baru atau terpakai...kalo teman2 ingin membeli kenalar berhati2..sbb kereta ni bukan lar mcm beli baju..kalo tak sesuai tukar jer...atau kasi jer kt sedara mare...no no no membazir tu skalipun kalian ank datuk...lebih baik jgn membazir kerana membazir itu apa...btui...sedara syaitan..hehe..jadi ustazah plak..
takde sy bukan nk sibuk hal kengkawan smua cuma adalar skit sebanyak pengetahuan sy tu yg boleh lar dikongsi supaya tidak lar rugi dlm bab2 membeli kereta...sebaik2 nya belilah kereta baru...sbb katakan anda membeli kereta baru mungkin kurang masalah mekanikal memandangkan enjin nya masih elok...jarang skali sy dgr kereta yg baru dibeli tu ada masalah..cuma kalo dh nasib tu kurang baik mmg lar tak dpt dijangka..tapi 1 dlm seribu...tapi jgn risau biasanya kereta baru ni kan ada tempoh jaminan..kalo tak okay..boleh gi servis lagi...kalo dh servis masih tak okay..minta tukar lain jer..abis citer..
berbanding dgn kereta terpakai, mungkin akn timbul masalah mekanikal...lagipun bukannya boleh tau pemilik kereta yg sebelum tu..pandai jaga ke tak..ntah ntah body keta jer okay..enjin nya?..hmm tak sape pun yg tau termasuk lar yg menjual tu...promo je lebih..opss...
selain dari isu keta baru atau terpakai..teman2 smua kenalar selidik dulu kereta yg mana sesuai nk dipilih..jgn main cop ajer...asal suka beli...tgk cantik & mewah beli...yg benornya kena tgk keperluan dan juga bajet...sebaik2 nya pegi ke tempat uji pandu kereta..tgk luar & dalam kereta tu..kalo nampak kereta mewah tapi bajet ciput..baik cepat2 beredar pegi jer ke tempat kereta nasional..ingat beli brg tempatan..hehe..pastu kalo keluarga besar cam sy ni..kenalar beli van atau mpv..baru sesuai boleh bawak sekampung bila gi bercuti...
apa yg penting teman2 smua jgn skali-kali terpengaruh ngan rakan2 atau sedara mara dlm pembelian kereta...kalo tak..esok payment bulan2 tuan puan jugak yg susah sendiri...kalo nk mintak nasihat takpe..sendiri mau ingat...sebenornya zaman teknologi canggih ni byk maklumat kengkawan boleh dpt di laman web..cuma berhati2 lah dgn offer2 kereta murah yer..kan apa takut terkena tipu daya...itu jer...kalo takut laman web..dptkan maklumat di majalah2 atau suratkhabar lama n baru...atau yg paling sonang kt kedai jual kereta...tapi kenalar sedia ngan penjual kereta yg mcm2 skarang nih...sediakan jer perisai...melawan hawa nafsu..hheeh..
okay lar apapun pilihan anda..selamat memiliki kereta canggih idaman anda yg baru..bye..chowz...

No comments:

Post a Comment