Friday, July 2, 2010

kek choc.moist...

salam dari sy...hari ni jam 6pagi sy dh kejar ke umah lama...nk tau nape..haa ni lar citer org niaga...ada org tempah kek harijadi jam 10mlm...nk antar skali ngan cupcake hantaran tu jam7pg...tak ke haru namanye...mane nk carik buah2 mlm buta ni haa..nasib baik ada buah anggur siduta tu punya kt dlm petiais......
hehe..gimik je tu...
sebenornya mak andak ambo yg tompah tu...ank sulong kesayangan nye tu punya harijadi...nasib baik ank sedara tau buat kek...
kebetulan lak sama tarikh ngan siduta tu...makna nya...teng teng teng...kami bersalin pd tarikh yg sama...cuma tahun jer lain2..haha...ank m.andak sy tu dh umur 14thn...taapi..si duta sy n suami delay bezday ke nxt wk...nk sambut masa kenduri nnt..mesti si duta tu hepi sgt2
lepas siap kek ni sempat lar sy singgah jap kt umah m.tam kt s.alam...melihat2 sekitar brg2 hantaran utk sblh pompuan...11 dulang rasa2 nya...sy lupo nk kira berapa tadi...maklum ler curi2 masa jap..sblm antar barang kt ptpl..ni kes curi tulang lar nih..huhu...syy...jgn bising2 nnt bos marah...
haaa...nilar hantaran sblh lelaki utk bakal isteri tercinto...sompat sy ambik gambor jap...mmg menarik kan...inilah keistimewaan nya adat melayu kiter...mmg hantaran berbalas dulang nih adalah satu nilai sejarah yg patut kiter kekalkan...kalo sy dpt ikut mesti dpt tangkap gambor hantaran balas dari pihak pompuan..camno lar rupanye ek..sbb lain famili lain tangan nya..
yg ni dulang utk letak jam tangan...
yg ni plak dulang letak beg tangan...
yg ni alat3 hiasan wanita...
yg ni plak alat solek...
hmm nampak menyelerakan jugak buah2 nih..jgn hilang sebijik udah..hehe
aikk...cam kenal jer kek nih..hehe kek sy lar tu..
uish best gak...coklat pelbagai...
hem..tak lengkap hiasan wanita tanpa kasut..kan kan kan..
haa..ni lar tgn kreatif...tuala tu dibtk menjadi btk buah...
yg ni plak kipas dr kain telekung...
hmm...ni lar sirih junjung moden..daun sirih yg takkan layu selama2 nya..
haa..tu dia opah ku yg tercinta bersama adik beliau opah alang minah...masih sihat lagi kedua2 nya..alhamdulillah...cuma opah sy lebih sporting berbanding dulu...yo lar dh tua la katakan..kenalar slow skit pergerakan tu...
ni lar disebalik tabir sblh lelaki..hehe..org kuat nk konvoi ke pahang..tapi belum siap2 lagi...biasalar kalo dh ramai2 tu...mcm2 hal lar jadi nye...
yg ni plak mak cik naja ku..
yg dulu mase kecik2 sy slalu mengekor kt belakang dia..hahaha..termasuk adik sy si zurina tu..org gelar kami panggil 3 dara pingitan...atau 3 bunga serangkai..kihkih...zaman kecik yg dh jauh ditinggalkan...kalo makcik naja makan kitorg berdua mesti ikut..cuci pinggan pun ikut...tapi bila makcik dh masuk sek men..dh kurang lar...tu mase kecik2 jer...
yg ni plak untuk masa akad nikah..nampak tak duit tu..duit tu utk mas kawin..nilai nya ikut nogori pahang...kt selangor jer yg mahal..nogori lain tak byk...masa sy dulu pun baru 101 jer...ikut nogori perak...
kek ni plak..ada lar buah lebih2 buat kek m.andak tu..sy pun tarok lar kt atas kek ni..kan ape kek ni blh lar opah sy bawak gi ke pahang makan kt dlm hotel sane bila lapor..hehe..okay lar smoga mereka slamat pegi n slamat kembali...
haa...smlm sy dh citer ttg mcmana nk beli kereta...jadi hari ni plak sy citer camne nk pilih kereta...bukan apa nk pilih kereta ni mcm nk pilih umah gak..ada beberapa tips yg kita blh kongsi...
mula2 kena ar tau dgn jelas nk beli kereta tu utk tujuan apa...kalo blh jgn beli disbbkan org lain atau promosi kereta dipasaran...bahaya tu..
biasanya ada tiga sbb samaada...
pertama...beli kereta tu untuk keperluan pengangkutan seharian...
kedua...menunjukkan status diri dlm masyarakat...
ketiga..utk kepuasan diri sendiri..
hmmm..
kalo kengkawan termasuk golongan pertama tu...belilah jenis serbaguna mcm mpv...
tapi kalo kedua tu ikut lar jenis diri anda n kemampuan...eksekutif ke..pengarah ke..normally bmw atau merz.....
tapi bagi golongan ketiga tu slalu nya dh ada kereta cuma saje nk tambah koleksi keta...dh terlebih byk duit tu...
sekiranya kengkawan dh tau diri kt kategori mane maka sonang lar keje
nk tgk tips kt bwh nih...
-pilih kereta yg popular utk menjamin harga jualan balik menguntungkan, selain alatganti n servis lengkap.
-pilih color n aksesori yg org ramai suka..jgn pilih yg pelik2...eg, tgk kereta auto atau manual yg org ramai lebih suka..kalo auto ambik auto..pasaran setiap thn adalah berbeza jadi selidik dulu kehendak pasaran..
-tgk kemampuan diri...jgn terlalu terburu2 membeli kereta..nnt duit servis n operasi harian ciput..
-tgk harga kenderaan berdasarkan pasaran semasa...kalo boleh pegi byk kedai lebih selamat..jgn pegi satu kedai terus je beli..bahaya tu..


No comments:

Post a Comment