Friday, July 23, 2010

kek merah menawan..

salam..
haa..ari ni teman buat kek kawin laagi...
atee..
semenjak dua menjak nih..
ramai bebenor yg kawin yeop..
btui ler kate pak os kiter..
oh kome durian dh bebunger..
moh kiter minang ank dare..
hehe...tu ramai yg kawin tu..
bila musim durian irabakeri mmg ler suka sgt2..yeahoo...
kek ni ditempah oleh pn.nur...
merah le tema nye...
almaklumler dlm byk2 kaler..
mmg merah nih menawan hati..
lambang keberanian sijejaka..
eecewah..saje je nk promo tu..
pn.nur tak kisah ttg deco kek tu..
yg penting beliau nk yg paling sedap n cantik..
sy rase yg paling mendapat tempat dihati org kiter..
apalagi kalo bukan choc moist..
yg lazat n pekat choc nyer...
sekali makan bawak kemimpi...
haa..udah tu..
kang citer kek kawin tu sampai ke menara telekomunikasi...
tak abis2..
hehe..yg hijau tu kek adik sy tempah utk teman nya..
dlm kek tu blueberry..
tapi memandangkan ada lar buah kiwi n strawberry xtra..
maka sy pun adjust le kek b/b kt atasnya tu...
mulanya sy tak dpt nk buat kek ni..
sbb rasa tak sihat...
sibuk nk balik kg plak tu..
tapi kawan adik sy tu..
tak kisah bila2 pun..
nk jgk sambut arijadi ngan kek sy tu..heehe..
siaan plak rasanya...buat jgak ler..
maka terhasil lah kek hijau tu..
teman2 yg seangkatan ngan sy..
adatak kdg2 tu rasa kurang menarik..
hehe jgn gusar..skit2 kedut juga ada...
tu perkara biasa tu..
setiap wanita pasti ingin kelihatan cantik n menawan...
namun..?.///
 apakah cara utk mengekalkan kecantikan yg ada...
terutama bagi wanita yg sudah berumur 30 an seperti sy nih..uwaa..
sy dh mula berfikir kaedah terbaik utk mengawal perubahan diri
 memandang kan fasa usia begini mula lah mcm2 yg berlaku kpd kulit wajah n tubuh sy...
namun...? ///
 sy dh pun menemui beberapa tips..
skit sebyk blh lah membantu sy..
hehe..jom kita share...
-kawal pemakanan...yg ni mmg sy terasa jugak lar..bila sehari tak makan sayur badan mmg terasa letih...baykkan makan sayuran n buahan yer..elakan makanan n minuman ringan..dulu kt sekolah panggil jajan...
-pelembap yg sesuai...bila umur dh lepas zon 30..kelembapan kulit pun dh kurang..apolaii kenalar cari pelembap muka yg sesuai ngan muka...bukan yg mahal tapi sesuai..samada muka berminyak ker..muka kering ker..muka jerawat ker...
-elak sinaran uv..haa kalo nk keluar umah tu guna krim muka yg sesuai..elakan dari terdedah kpd cahaya matahari dlm tempoh yg lama specially slps jam 11pg...tambahan pulak zaman skarang nih cahaya matahari dh tak macam dulu...jgn lagi suka2 nk jemur muka tu...kang nk cantik punya hal, lain lak yg dapt..
-senaman...lakukan senaman 3 kali seminggu..kalo yg dh ada suami tu ajak ujung minggu pegi senam keliling perumahan anda...hehe takkpun sonang je turun naik tangga umah pun okay gak...berlari adalah aktiviti terbaik utk kecergasa optimum n blh membakar lebih byk kalori dlm badan..yg mana menyebabkan kita kelihatan lesu n tak bermaya...
nenek sy kata elakan tidur slps subuh..juga menyebabkan kita awet muda...jgn jadikan letih menjaga ank satu alasan utk tidur...
-minum byk air...sehari minum sekurang2 nya 2liter air mineral..baru lar tubuh nampak segar n berseri2...selain itu air membantu kita menyingkirkan toksin dlm badan...
-positif n ceria...tulah kata org2 tua dulu..kalo slalu hepi..awet muda...mmg btul pun...jika ada masalah pun jgn terlalu risau berhari2..kena relaks n tangani setiap masalah dgn positif...ketahuilah setiap masalah akan jumpa penyelesaian cuma..cepat atau lambat hanya tuhan yg tahu...kita sbg hamba hanya mampu berdoa n berusaha...
hehe..samalar kita awet muda yea..
satu malaysia awet muda...

No comments:

Post a Comment