Friday, August 20, 2010

production biskut raya 2010

salam sayang dari saya..
sepanjang ramadhan syukur ke hadrat ilahi..
limpah kurnia yg tak terhingga...
mmg menjadi trend ramadhan tiba..
gembira n syukur bertamu dihati..
tahun ke tahun ada shj rezeki...
alhamdulillah...
thn ini irabakeri mengorak langkah..
membuka laluan ke sarawak n dubai n melaka..
insyaallh..
moga peluang yg terbentang..
akn lebih luas lagi di thn akan dtg..
tima kasih kpd teman2 n famili..
yg tak putus menyokong irabakeri..
hmm..
inilah batch pertama utk first day..
production biskut raya 2010..
dari irabakeri..
alhamdulillah saban hari..
kami bertungkus lumus mengeluarkan biskut dari dapur..
hanya utk memenuhi kehendak pelanggan..
yg dh mula ingat dgn produk irabakeri..
bagaikan pisang goreng panas..
stok baru sehari kt umah dh kena keluar menjengah pasaran..
aduhai biskutku biskut ku..
yg kelakarnya..
ada pelanggan yg masih ingat biskut sy..
pernah beli 2thn lepas..
aik..
itu sudah baik..
alhamdulillah tima kasih byk2..
sekalipun byk produk biskut raya dipasaran..
kenapa kah biskut irabakeri juga yg di mimpi2..
haa..
jawap nye hanya satu air tangan irabakeri..
yg amat menjaga kualiti dan rasa nya...
setanding masakan chef..
kalo tgk memori berniaga..
fuh..
pastinya sedih n gembira bertamu..
pasti habis tisu..
5thn lepas sy adalh diantara peniaga bazaar ramadhan..
berniaga kek n biskut raya..
yg sedih nya bila hari hujan...
yg gembiranya hari pertama puasa n cuaca elok..
jual apapun licin..
bila nk berbuka sy bertukar juadah ngan jiran niaga..
cuma 3thn kebelakangan ni..
sy tidak berniaga di bazaar..
rindu gak ngan suasana tu...
citer tentang biskut raya ni..
buat hati terimbau memori lama..
hehe..
dulu masa kecik2..
jiran depan umah namanya kak kayah..
haa..
umah kak kayah ni lah pot org kampung membeli kuih raya..
sy masa tu pun kecik benor..
ikut2 arwah nenek pegi tgk org masak kuih bakar kcang..
ketabahan org dulu2..
masak kuih bukan ada oven cam zaman la ni..
bakar kt dapur je..
fuh rindu nya ngan kuih tu..
insyallh thn depan kalo takde hal..
nk jugak buat kuih kegemaran tu..
bukan takde dipasaran tapi..
rasanya tak sama dgn yg original..
okay lar setakat ni..
mcm takde idea nk berceloteh..
kan ape ini pun curi2 masa..
jadual ramdhan terlalu padat..
alhamdulillah..
hariraya nnt akan menjadi lebih berkat..
selamat berbuka puasa..
selamat menunaikan solat tarawih..

No comments:

Post a Comment